štvrtok 22. júla 2021

Dlhý meč

Dorazil dnes, 22. 7., tesne pred poludním.



Škatuľa. Unboxing srandičkám neholdujem, skrátka to bez prehnaných fanfár rozbalím



Meč, pošva a opasok takmer úplne rozbalené

Bol objednaný ešte v decembri, ale autor dnes pracuje v už stiesnenejších podmienkach, tak som si chvíľu musel počkať (a ku mne domov dorazil práve v čase, s ktorým som počítal ešte minulý rok). Čepeľ nemá ostrie, zámerne nebola naostrená, keďže s ním neplánujem robiť žiadne testovanie seknutí. Je len na rekreačné/koníčkové účely. Podotýkam, toto je prvý a zároveň posledný meč tohto typu, ktorý si kúpim.




Celý meč, pošva a opasok

S konštrukciou som maximálne spokojný, veľmi pevne stavaná rúčka, nevydáva žiadne zvuky, čepeľ pevná a odolná, ale stále patrične ohybná. Priečka, hlavica, farba pošvy a opasku presne podľa objednávky. Nebolo to celkom lacné, ale veľmi prístupná suma na kvalitne spracovaný jedenapolručný dlhý meč. (Zámerne som vybral nadčasový vzhľad, hoci sú spracovanie meča a niektoré ozdobné detaily na pošve inšpirované ranými formami dlhých mečov zo 14. storočia. V jednoduchosti je krása.)

Rúčka meča a zavesenie pošvy


Botka pošvy a detail opasku


Ak bude tento meč dostávať pravidelnú údržbu, verím, že mi spoľahlivo vydrží dlhé, dlhé roky. Hádam ho dobre využijem a niečomu sa v rámci oddychu priučím. Dúfam. Reklamy robiť nerobím, ale autorom je Z. Jatel z Opavy, Česká republika (z už žiaľ bývalej firmy Lutel Handicraft, 1994-2019).


Môj federschwert (hore) a môj dlhý meč (dole)


Pre zvedavcov:
Trnavský šermiarsky cech (oficiálna webstránka) - Šerm - Zbrane

Pôvodne tu bol iný slovenský článok o dlhých mečoch, ale stránka žiaľ zmizla. V jeho prípade som čitateľov nabádal, "Čítajte od state Šermiarske meče, tá sa toho dotýka najviac."). Bohužiaľ, o danej téme je pomerne málo dorých, podrobnejších článkov v slovenčine.

Ale malo by to informačne stačiť. :-)

Okrem toho môžem ponúknuť ešte toto video:


V rámci sebaobrany i obrany iných sú dlhé meče jedny z najvšestrannejších typov.

----

Súvisiace články:
- Môj cvičný federschwert
- Môj jednoručný meč

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára