štvrtok 21. septembra 2017

Federschwert

 Dorazil dnes, 21. 9., podvečer.

 




Táto fotka nie je priamo odo mňa, ale od výrobcu.
Dostal som ju mailom, keď dokončili môj feder


A odtiaľ už nasledujú moje fotky, všetky z dneška...


Hoci bol môj federschwert objednaný začiatkom júla, prišiel podstatne skôr než som čakal (pôvodne som počítal až s októbrom). S konštrukciou som maximálne spokojný, veľmi pevne stavaná rúčka, nevydáva žiadne zvuky, čepeľ pevná a odolnejšia (podľa objednávky), ale stále pekne ohybná. Schilt, hlavica aj záštita presne podľa objednávky.



Celý feder




Rúčka a schilt



Schilt, so značkou výrobcu


Nebolo to celkom lacné, ale veľmi prístupná suma pre kvalitne spracovaný cvičný meč. Ak bude dostávať pravidelnú údržbu, hádam tento feder vydrží spoľahlivo slúžiť pekných pár rokov. A hádam ho dobre využijem a aspoň niečomu sa priučím. Dúfam ! (Čaká ma dlhá a trpezlivá cesta, koníčky sú už raz také...)




Rúčka a schilt zboku



Rúčka a schilt



Hlavica


Reklamy robiť nerobím, ale ak by sa niekto pýtal na výrobcu, je to Regenyei Armory Kft. kováča Pétra Regenyeiho, celoeurópsky preslávená a obľúbená firma, najmä čo sa výroby oceľových cvičných mečov týka. Komunikáciu firmy so zákazníkom môžem len a len chváliť. Ukážková profesionalita.


Rúčka, schilt a "čepeľ"


"Čepeľ" a jej tupé zakončenie



Celý feder


Pre zvedavcov:
Trnavský šermiarsky cech (oficiálna webstránka) - Šerm - Zbrane

Pôvodne tu bol iný slovenský článok o dlhých mečoch, ale stránka žiaľ zmizla. V jeho prípade som čitateľov nabádal, "Čítajte od state Šermiarske meče, tá sa toho dotýka najviac."). Bohužiaľ, o danej téme je pomerne málo dorých, podrobnejších článkov v slovenčine.

Ale malo by to informačne stačiť. :-)

Okrem toho môžem ponúknuť ešte toto video:


V rámci sebaobrany i obrany iných sú dlhé meče jedny z najvšestrannejších typov.

----

Súvisiaci článok:
- Môj dlhý meč (riadny, no tiež bez ostria)
- Môj jednoručný meč


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára